الثلاثاء، 24 يونيو، 2014

بيان السكرتير الصحفي للبيت الأبيض الأمريكي حول إدانة الصحفيين في #مصر Statement by the Press Secretary on the Conviction of Journalists in #Egypt

THE WHITE HOUSE
Office of the Press Secretary

Statement by the Press Secretary on the Conviction of Journalists in Egypt


The United States strongly condemns the verdicts rendered against three Al-Jazeera journalists and 15 other defendants today in Egypt.  The prosecution of journalists for reporting information that does not coincide with the Government of Egypt’s narrative flouts the most basic standards of media freedom and represents a blow to democratic progress in Egypt.   As we have said many times before, democracy is about more than elections.  True democracy requires thriving democratic institutions, including a vibrant free press that is empowered to hold the government accountable to the people. 

Perhaps most disturbing is that this verdict comes as part of a succession of prosecutions and verdicts that are fundamentally incompatible with the basic precepts of human rights and democratic governance.  These include the prosecution of peaceful protesters and critics of the government, and a series of summary death sentences in trials that fail to achieve even a semblance of due process.  

It should be emphasized that the victims in these cases are not just the defendants and journalism more broadly, but the Egyptian people, who have courageously asserted their demands for the fundamental freedoms to which all are entitled.  We call on the Egyptian government to pardon these individuals or commute their sentences so they can be released immediately, and grant clemency for all politically motivated sentences – starting with the other defendants in this trial.  We strongly urge President al-Sisi, in the spirit of his pledge to review all human rights legislation, to provide the protections for free expression and assembly as well as the fair trial safeguards that are required by Egypt’s international obligations.  The United States will continue to stand with the Egyptian people as they seek to realize the rights for which they have long struggled.
###  

Public Affairs Section                                                                                      Tel:  2797-3344  2797-3474
Embassy of the United States of America                                                         Fax:  2797-3361
8 Kamal El Din Salah St., Garden City                                                              Email: pressinfoegypt@state.gov
Cairo, Egypt                                                     
Visit Us @USEmbassyCairo
youtube60X60.jpgfacebook button.jpgtwitterlogo.jpg
 
 
eagle  بيان صحفي
 
 
 
23 يونيو 2014
 
البيت الأبيض
مكتب السكرتير الصحفي
بيان السكرتير الصحفي حول إدانة الصحفيين في مصر
 
تدين الولايات المتحدة بشدة الأحكام الصادرة اليوم في مصر بحق ثلاثة من صحفيي قناة الجزيرة و15 متهماً آخرين. إن المقاضاة القانونية للصحفيين لمجرد نشرهم معلومات لا تتوافق مع رواية الحكومة المصرية يخالف أبسط المعايير الأساسية لحرية الإعلام ويمثل ضربة قوية للتقدم الديمقراطي في مصر. وكما قلنا في مرات عديدة في السابق، فالديمقراطية لا تقتصر على الانتخابات. الديمقراطية الحقيقية تتطلب مؤسسات ديمقراطية مزدهرة تشمل الصحافة الحرة النابضة بالحياة لإخضاع الحكومة للمحاسبة من قبل الشعب.
 
ولعل الأكثر إثارة للقلق هو أن هذا الحكم يأتي كجزء من سلسلة من الملاحقات القضائية والأحكام التي تتعارض جذريا مع المبادئ الأساسية لحقوق الإنسان والحكم الديمقراطي. وتشمل تلك السلسلة الملاحقة القضائية للمحتجين السلميين ومنتقدي الحكومة، وسلسلة من أحكام الإعدام العاجلة  في محاكمات أخفقت في تحقيق حتى ما يشبه المحاكمات العادلة.
 
ويجب التأكيد على أن ضحايا هذه الحالات ليسوا مجرد المتهمين والصحافة بصورة عامة، ولكن الضحايا هم أيضا الشعب المصري الذي أكد بشجاعة مطالبه للحريات الأساسية التي يستحقها كل أبناء الشعب المصري. إننا ندعو الحكومة المصرية إلى العفو عن هؤلاء الأفراد أو إلغاء الأحكام الصادرة ضدهم ليتم إطلاق سراحهم فوراً، وإصدار عفو عن كل الذين صدرت بحقهم أحكام ذات دوافع سياسية - بدءاً بالمتهمين الآخرين في هذه المحاكمة. إننا نحث بقوة الرئيس السيسي، إتساقاً مع تعهده بمراجعة جميع التشريعات في مجال حقوق الإنسان، على توفير الحماية لحرية التعبير والتجمع السلمي فضلا عن ضمانات المحاكمة العادلة التي تتطلبها التزامات مصر الدولية. وستواصل الولايات المتحدة وقوفها مع الشعب المصري في سعيه لتجسيد الحقوق التي ناضل من أجلها طويلاً.

S C