الأربعاء، 4 يونيو، 2014

بيان عن البيت الأبيض الأمريكي حول فوز السيسي برئاسة مصر: نتطلع للعمل معه لتعزيز شراكتنا الاستراتيجية والمصالح الكثيرة المشتركة #Egypt #USA #

 The White House
Office of the Press Secretary
For Immediate Release
June 04, 2014

Statement by the Press Secretary on the Presidential Election in Egypt

The United States looks forward to working with Abdelfattah al-Sisi, the winner of Egypt's presidential election, to advance our strategic partnership and the many interests shared by the United States and Egypt.  President Obama, who is currently traveling in Europe, plans to speak with President-elect al-Sisi in the coming days. 
We note that domestic and international observers concluded in their preliminary statements that Egypt’s Presidential Electoral Commission (PEC) administered the election professionally and in line with Egyptian laws.  We are pleased that international organizations were allowed to participate as observers, and note that balloting proceeded in a calm and peaceful manner.
We also share concerns raised by observation groups about the restrictive political environment in which this election took place.  We have consistently expressed our concerns about limits on freedom of peaceful assembly, association, and expression and call upon the government to ensure these freedoms as well as due process rights for all Egyptians.   As Egypt looks toward parliamentary elections later this year, we urge the government to consider the recommendations of the observer groups on ways to improve the administration of future elections.

While elections are an integral component of a democratic society, true democracy is built on a foundation of rule of law, civil liberties, and open political discourse.  We urge the President-elect and the government to adopt the reforms that are needed to govern with accountability and transparency, ensure justice for every individual, and demonstrate a commitment to the protection of the universal rights of all Egyptians.

Egypt and its people have made clear their demands for dignity, justice, and political and economic opportunity.  The United States fully supports the democratic aspirations of the Egyptian people and we will stand with them as they pursue the future that they deserve. 


###


eagle  بيان صحفي
البيت الأبيض
للنشر الفوري
4 يونيو، 2014
بيان صادر عن السكرتير الصحفي حول الانتخابات الرئاسية في مصر
تتطلع الولايات المتحدة الأمريكية إلى العمل مع عبد الفتاح السيسي، الفائز في الانتخابات الرئاسية في مصر، وذلك لتعزيز شراكتنا الاستراتيجية والمصالح الكثيرة المشتركة بين الولايات المتحدة ومصر. ويعتزم الرئيس أوباما، الذي يقوم بجولة أوروبية حاليا، التحدث مع الرئيس المنتخب السيسي في الأيام المقبلة.
نلاحظ أن المراقبين المحليين والدوليين قد خلصوا في بياناتهم الأولية إلى أن المفوضية العليا للانتخابات الرئاسية في مصر قد أدارت الانتخابات بمهنية وبما يتماشى مع القوانين المصرية. ويسرنا أنه قد سمح للمنظمات الدولية بالمشاركة بصفة مراقب، ونلاحظ أن عملية الاقتراع قد سارت بطريقة هادئة وسلمية.
غير أننا نتشاطر كذلك دواعي القلق التي أثارتها منظمات المراقبة بشأن البيئة السياسة المقيدة التي تمت فيها هذه الانتخابات. وقد أعربنا دوما عن قلقنا بشأن القيود المفروضة على حرية التجمع السلمي والانتماء وحرية التعبير وندعو الحكومة لضمان هذه الحريات فضلا عن ضمان حقوق الإجراءات القانونية السليمة لجميع المصريين. وحيث ان مصر تتطلع إلى إجراء انتخابات برلمانية في وقت لاحق من هذا العام، فنحن نحث الحكومة على النظر في التوصيات الصادرة عن جماعات المراقبين بشأن سبل تحسين إدارة الانتخابات مستقبلا.
وفي حين أن الانتخابات هي جزء لا يتجزأ من المجتمع الديمقراطي، فان الديمقراطية الحقيقية تبنى على أساس من سيادة القانون والحريات المدنية والخطاب السياسي المفتوح. ونحن نحث الرئيس المنتخب والحكومة على تبني الإصلاحات اللازمة لكي تتم ممارسة الحكم في ضوء المساءلة والشفافية، وضمان العدالة لكل فرد، والبرهنة على الالتزام بحماية الحقوق العالمية لجميع المصريين.
لقد أظهرت مصر وشعبها بوضوح مطالبها بتحقيق الكرامة والعدالة والفرص السياسية والاقتصادية. لذلك فان الولايات المتحدة تدعم بشكل كامل التطلعات الديمقراطية للشعب المصري وستقف معه في سعيه إلى تحقيق المستقبل الذي يستحقون.

S C