الأربعاء، 14 مايو، 2014

إدانة محاولة إغتيال الحقوقي "عبد المنعم الحر" في طريقه لمطار طرابلس ليبيا متوجها لمصر #Libya

Urgent Statement

ACS condemns assassination attempt on Al-Hur



Arab Coalitition for Sudan condemns the assassination attempt on Mr. Abdel Moneim Al-Hur; Mr. Al-Hur who is one of the ACS’s members and the secretary general of the Arab Organization for Human Rights (AOHR) -Libya branch, has been subject to shots fired by unknown on his way to Tripoli Airport leaving to Cairo in order to participate in the international conference on democracy and elections in Arab world organized by AOHR. Mr. Al-Hur, fortunately, was not hurt.
ACS expresses deep concern and complete solidarity with Al-Hur against all attempts of oppression, terrorizing and personal targeting to silence his voice and prohibit him from performing his message as human rights activist who defends justice and human rights values under the deteriorating situation of security in Libya.
ACS calls all human rights and civil society to stand in solidarity with Mr. Al-Hur as one of the human rights defenders.
Mr.  Al-Hur, is authentic original member and a focal point for ACS in Libya, also, he is one of the ACS’s active prominent members in local and regional events who has valuable participations and opinions on different issues related to Sudan and Darfur.



 Arab Coalition for Sudan (ACS)
Cairo, May 13, 2014


بيان عاجل
التحالف العربي من أجل السودان
يدين محاولة إغتيال عبدالمنعم الحر

يدين التحالف العربي من أجل السودان محاولة الإغتيال التي تعرض لها عضو التحالف والأمين والعام للمنظمة العربية لحقوق الإنسان -فرع ليبيا-عبد المنعم الحر إثر تعرضه لإطلاق نار من قبل  مجهولين أثناء توجهه إلى مطار طرابلس الدولي للحضور إلى جمهورية مصر العربية للمشاركة في المؤتمر الدولي حول الديمقراطية والانتخابات في العالم العربي، الذي تنظمه المنظمة العربية، ولحسن الحظ لم يصب بأذى..
ويعبر التحالف العربي من أجل السودان عن بالغ قلقه على حياة الناشط الحقوقي  عبدالمنعم  الحر ويعرب عن كامل تضامنه معه ضد كل محاولات القمع والإرهاب وإستهدافه الشخصي والنيل منه لإسكات صوته ومنعه من أداء رسالته كناشط حقوقي، ظل مدافعاً عن قيم العدالة وحقوق الإنسان في ظل الأوضاع الأمنية المتدهورة في ليبيا.
ويدعو التحالف العربي من أجل السودان  كآفة منظمات المجتمع المدني والمنظمات الحقوقية للتضامن مع الناشط الحقوقي عبدالمنعم الحر ، كواحد من المدافعين عن حقوق الإنسان.
ويعد عبد المنعم الحر عضو أصيل  وأحد نقاط إرتكاز التحالف العربي من أجل السودان  في ليبيا ، وأحد أبرز الناشطين الذين حملوا لواء التحالف في كل المحافل المحلية و الإقليمية ، لديه إسهامات وأراء قيمة في عدد من القضايا المتعلقة بالشأن السوداني والأوضاع في دارفور.


التحالف العربي من أجل السودان
القاهرة
14/مايو/2014

S C