الجمعة، 12 سبتمبر، 2014

إطلاق مشروع الكشف عن مصير المفقودين والمخفيين قسرًا في #لبنان – Project Launching:Clarifying Missing & Forcibly Disappeared in #Lebanon

English below أطلقت جمعيّة " لنعمل من أجل المفقودين" بالتعاون مع مؤسسة "أبعاد – مركز الموارد للمساواة بين الجنسين" و"المفكّرة القانونيّة" اليوم، برنامجًا  يهدف الى اعلام واشراك أسرّ المفقودين والمخفيين قسرًا في لبنان في المطالبة  "بحقّها في معرفة مصير احبائها" ويوصل صوتها لأصحاب القرار.


إضافةً إلى ذلك، ستجمع جمعيّة لنعمل من أجل المفقودين معلومات تساعد على تحديد مواقع محتملة للمقابر الجماعيّة، وتطوير الإفتراضيّات المتعلّقة بهويّة الضحايا المحتملة.
وفي موازاة ذلك، سيدعم المشروع جمعيات الأسر في العمليّة القضائية الجارية، والتي بدأت في العام 2009. والهدف من ذلك الوصول إلى قرار قضائي يعترف بوجود المقابر الجماعية وحمايتها من أجل نبشها  في المستقبل.
لمزيد من المعلومات
 ميشال بو شبل
مديرة المشروع،  لنعمل من أجل المفقودين
(+961) 76 933 306 / (+961) 1 44 31 04
 
Clarifying the Fate of the Missing and Forcibly Disappeared in Lebanon – Launch of EU funded programme
   
"ACT for the Disappeared" in partnership with "ABAAD- Resource Center for Gender Equality" and the "Legal Agenda" today launched a programme that will inform and engage families of missing and forcibly disappeared in Lebanon to advocate for their 'right to know' and to make their voices heard by decision makers.
 Likewise, ACT will gather information that can help identify potential locations of mass graves, and develop hypotheses pertaining to the possible identity of victims.
 In parallel, the project will support the families’ associations in an ongoing judicial process, which was initiated in 2009. The objective is to lead to a judicial decision that recognizes the existence of  mass graves and protect them in view of their future exhumation.
  Please find attached the press release.
For more information, please contact:
 Michelle Bouchebel
Project Manager, ACT for the Disappeared
(+961) 76 933 306 / (+961) 1 44 31 04
mbouchebel@actforthedisappeared.com

S C